Pečovatelská služba Jaroměř
I. Kdo jsme:
jsme pečovatelská služba poskytující terénní služby v domácnostech klientů především v Jaroměři, Josefově, Jezbinách, Semonicích a na Starém Plese a ambulantní služby poskytované v sídle pečovatelské službě na adrese Josefa Šímy 780, Jaroměř.
II. Komu poskytujeme služby:
seniorům a osobám se zdravotním postižením, kteří se ocitli v tíživé sociální situaci a potřebují pomoc při sebeobsluze, v domácnosti, při doprovodu do zdravotnického zařízení, pobývají na území Jaroměře, Josefova, Semonic, Starého Plesu. Služby poskytujeme i v některých spádových obcích, které jsou uvedeny v Registru poskytovatelů sociálních služeb MPSV v dokumentu Popis realizace sociální služby organizační složkou města Jaroměř s názvem Pečovatelská služba. Pro ověření dostupnosti lze využít kontakty na naší službu.
III. Nabízené činnosti:
služby poskytujeme ve všední dny od pondělí do pátku, v časech od 7:00 do 19:00 hodin, v sobotu, neděli a ve svátek v časech od 10:30 do 19:00 hodin, dle platného ceníku služeb, ve formě pomoci při úkonech osobní hygieny nejen v domácnosti klienta, ale i ambulantně – v bezbariérových Střediscích osobní hygieny v sídle pečovatelské služby, kdy si rodina klienta nebo klient sám musí zajistit odvoz, dále pomoc při udržování domácnosti, včetně běžných a velkých úklidů, praní a žehlení prádla, nakupování, různých pochůzek k lékaři a na instituce, doprovázení k lékaři, na úřady, při vycházkách, dovozu obědů v jídlonosičích pečovatelské služby. (Ceník služeb)
IV. Žádost o službu:
může podat kdokoliv (zájemce o službu, rodinný příslušník nebo známý), např.: osobně nebo telefonicky bez vyplňování formuláře.
V. Jednání se zájemcem o službu:
- v případě zájmu žadatele o službu sjedná sociální pracovník termín pro schůzku s žadatelem o službu,
- sociální šetření (forma rozhovoru) probíhá v domácnosti žadatele o službu,
- na základě zjištění potřeb provádí sociální pracovník záznam z jednání o potřebách a přáních žadatele, s uvedením popisu potřebnosti a stávajícím stavem,
- klient je seznámen s pravidly o poskytování služby a s nabízenými službami, je předán ceník služeb, vnitřní pravidla a informační leták pečovatelské služby,
- pokud je zjištěno, že žadatel nespadá do naší cílové skupiny (př.: vyžaduje služby, které neposkytujeme), je mu předán kontakt na navazující služby nebo žadateli pomůžeme dohodnout potřebnou službu,
- v případě dohody mezi žadatelem a pečovatelskou službou je sjednána další schůzka o podpisu smlouvy.
VI. Smlouva a osobní plán:
- v den podpisu smlouvy mohou být zahájeny služby a je přidělena klíčová pracovnice, která s klientem sepíše osobní plán (tj. příloha ke smlouvě o konkrétních přáních a potřebách s uvedením přesných časů a přesném postupu poskytování služby),
- smlouva může být kdykoliv ze strany klienta ukončena, v případě zlepšení stavu nebo porušování náležitostí smlouvy může být ukončena ze strany poskytovatele,
- smlouva může být upravována dle potřeb klienta formou písemných dodatků.
VII. Pravidla pro vyřizování stížností:
- klient má právo podat při nespokojenosti se službami nebo personálem, písemnou nebo ústní stížnost,
- každá připomínka, přání nebo stížnost je vždy řešena,
- konkrétní pravidla pro podání stížností jsou uvedena ve vnitřních pravidlech.